Lekker fietsen - Reisverslag uit Crescent City, Verenigde Staten van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu Lekker fietsen - Reisverslag uit Crescent City, Verenigde Staten van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu

Lekker fietsen

Door: Joop

15 Juli 2016 | Verenigde Staten, Crescent City

weer eens op een camp site..., inderdaad onder onwaarschijnlijk hoge bomen, dikke stammen..ineens in Californië....we zijn op een RV beland, een klein stuk gereserveerd voor tenten, maar voor de rest allemaal heel grote camper/bussen, met auto eraan gehangen, inderdaad, of zeer ruime sleurhutten.., kortom onze vrienden van de high way.. Er zitten allemaal normale mensen in, naast ons een leuk stel met wel 5 kinderen,die er ineens uitkwamen. Wel veel mensen met een ruime lichaams maat.., maar dat vertelde Angeline al, dat is de nieuwe mensensoort hier. Gisteren 85, vandaag 95 km doorgefietst. De mooiste dagen tot nu toe, woest mooi zee spektakel, ruim land met veel berg en heuvel in de verte, maar lekkere wegen om op te fietsen. Oregon op zijn wondermooist ,en vanmiddag ineens in Californië.., we mochten van de 101 af en reden ineens door ruim boerenland. Ik kon mijn lol helemaal op , de ene prachtige schuur na de andere, natuurlijk van golfplaat. Ze zijn het mooist als dak op een vervallen houten onderbouw, mooi verkleurd door roest in vele schakeringen, soms ook , kakelnieuw, schreeuwend van glimmendheid. Ik heb op mijn reis in Australië de fascinatie met golfplaat opgedaan, daar zijn er hele fabrieken, kastelen en uiteraard veel boerderijen en schuren van gemaakt, in allerlei kleuren en staten van ontbinding... Eind van de middag tegen de 90 km.., stopten we bij een schrootbedrijf, die een prachtige verzameling verroeste machinerie langs de weg had staan, tractors, hijskranen, de eigenaar raakte met ons in gesprek, reuze leuke man.. Met hem ons dilemma gedeeld van nog 20 km heuvelopwaarts naar de beoogde kampeerplek..we waren het er over eens dat dat niet meer ging.., hij wist ergens nog wel iets in the Woods ?, via zijn vrouw gebeld of er nog plek was...en ja, maar waar Onze boodschappen te doen.., we zouden langs een Walmart komen, maar daar kon je toch eigenlijk niet..., qua exploitatie van personeel en zo...., vinden wij ook, maar we zijn ook wel een beetje klaar met fietsen.., dus toch maar een maaltijd gescoord bij deze foute grootgrutter.., sushi in de aan bieding, jawel....