Devils on the road.. - Reisverslag uit Bandon, Verenigde Staten van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu Devils on the road.. - Reisverslag uit Bandon, Verenigde Staten van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu

Devils on the road..

Door: Joop

13 Juli 2016 | Verenigde Staten, Bandon

Gisteren een luie dag..., ik werd wakker met het gevoel te willen staken.., alles deed pijn, de benen wilden niet meer..., de dag versukkeld in onze cabin omringd met de duinbuggie noise.., maar met ons eigen uitzicht op een meer met lelies...nog vergeefs geprobeerd in die fameuze duinen te wandelen.., maar het was geheel uitbesteed aan de ATV gekte die hier heerst. Doorfietsen vandaag.., een deel van de tocht over de " seven devils road " , de Zevenheuvelenweg bij Nijmegen is mij vertrouwd, pittig maar te doen, deze devils stonden voor hun eigen treiterfactor .Voor Oregon ongebruikelijke steepe helling waren ons aangekondigd in ons boek. Dat klopte , zeven keer gemeen en drie ervan moest ik lopen. de tocht werd al rijdend becommentarieerd door iemand die de moeite had genomen zijn bevindingen op de weg te schrijven met witte letters. Reisgrafitti..alle klimmen waren genummerd als evenzovele beproevingen ..," you don't cheat if you walk" was een troostende, verzuchtingen en vervloekingen natuurlijk en opluchting richting nummer 7, en ook " the real devil has a engine..., die herkennen wij fietsers wel..maar uiteindelijk beland je waar je wezen wil en dat is vandaag wel van bizarre schoonheid. Oud plaatsje aan zee, prachtige zeekust, rotsen in het water, stranden en steile wanden. prachtige vuurtoren.. Hier hebben we dat hele eind voor gefietst.. Langs de kust gelopen, op een rots een boekje gelezen, met een biertje naar zonsondergang gekeken...nog even fietsen en we zijn in Californië.

• 13 Juli 2016 - 08:09

Kees Onderwater:

Lieverds,
    Wat een avontuur, wat een afzien maar dan krijg je wel het bijzondere genieten van wat niemand van ons ooit gezien of beleefd heeft. Ik heb zeer veel respect voor jullie. Liefs uit het platte Castricum. XXX Kees