Tweede dag op pad - Reisverslag uit Sechelt, Canada van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu Tweede dag op pad - Reisverslag uit Sechelt, Canada van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu

Tweede dag op pad

Door: Joop

24 Juni 2016 | Canada, Sechelt

Ontbijt in bakery in de regen. In een oude indianenplaats. Weinig indianen ,veel Amerikaans aandoende bouwsels, grote automachines en tof fe Canadezen. Gisteren gistart met onze trip...maar het stortregende en we moesten de stadsjungle door inclusief heftige bruggen zonder fietspad.., weet je wat ..dachten f.en s. ,we nemen een taxi naar de pont ..dus de eerste 20 km lekker droog ,en snel en op de pont was het ook droog. Varen door prachtig fjordenland...en toen op de fiets.. Gelijk steil en lang steil. Mijn benen piepten en schreeuwden. Niet gelijk zo heftig, verdomme..,het was inmiddels wel droog en het uitzicht af en toe tussen de bossen door op de zee indrukwekkend. Uiteindelijk geland op de staatsbosbeheerkampeerplaats waar alleen bomen en roosters om te bakken zijn.., maar we hadden niks bij ons, nog geen gas gevonden...eigenlijk was het wel erg onherbergzaam...doorfietsen maar nog een km of 15 naar een dorp met winkel en toen nog maar verder naar een opnieuw bosrijke kampeerplaats. Hier hebben we ons eerste kampvuur gemaakt en onsmakelijke vriesdroog hap gegeten, natuurlijk nadat ik eerst nog naar een dorpje was gefietst om koude biertjes te kopen en Angeline het bivak in orde bracht... hier staan we dan, zie foto. De kampbeheerder, heel veel man,die zijn auto goeddeels vulde met veel lijf...sprak met ons door zijn raampje en bezwoer ons geen voedsel in de tent te bewaren, maar een eindje verder op te leggen..., verdomd, echt waar dus van die beren...toch even wennen..verder goed geslapen en in de regen op pad.....

• 25 Juni 2016 - 16:16

Peter:

Eens wordt het droog en windstil, meestal langere tijd. Behalve die beren ook oppassen voor Deer Flies (struikgewas). Kan heel vervelend zijn. Succesvolle voortzetting!

Peter Krausz (hier ook af en toe tropische regens)