Oregon - Reisverslag uit Cannon Beach, Verenigde Staten van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu Oregon - Reisverslag uit Cannon Beach, Verenigde Staten van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu

Oregon

Door: Angeline

Blijf op de hoogte en volg

07 Juli 2016 | Verenigde Staten, Cannon Beach

Ik heb me verstopt in een hoekje van de supermarkt. iPad op een stapel houtkoolpakken en snel typen maar terwijl joop ons avondmaal bij elkaar zoekt.
Gisteren hebben we de beruchte en beroemde brug over de rivier de Columbia getrotseerd. Een brug uit eind 1900, gemaakt van tientallen pontons en 4,1 mile lang. Smal, hoog, veel wind en een miljoen auto's. Midden op de brug is de grens tussen Washington en Oregon.
Een avondwandeling op het oceaanstrand. Koud en winderig maar beeldschoon. Auto's op het strand en heel veel dikke mensen in strandkleding. Het lijkt alsof hier aan een nieuw model mens gewerkt wordt. Een mens die amper kan lopen, die alles met de auto doet en omdat iedereen zo langzamerhand dit model heeft, valt het niemand meer op. Nou ja, wij worden natuurlijk wel aangekeken met veel bewondering maar met een blik alsof wij de uitzonderlijke types zijn...!
Ik heb me erg verheugd op deze staat. Hiervoor doe je het, lees je, hoor je. Maar, ik moet zeggen, vandaag heb ik wel een motivationele crisis. Prachtig land, heftige hellingen, op zich het probleem niet. Maar die auto's daar word ik gek van. Vandaag voel ik me overleven, alsmaar alert. En met angst en beven zie ik Joop voor me zich van de helling storten en zie hoe dichtbij auto's komen, met name vrachtauto's. Dan slaat mijn hart over. Helling op ben ik altijd voorop, dan zie ik het niet. Wie weet wat er dan gebeurt..! Ik wil het niet weten.
Gisteravond schreef ik nog een reflectief stukje over reizen, de aantrekkingskracht ervan en het heimwee wat er ook vaak bij komt. Dit naar aanleiding van het boek " De Tao van het reizen" van Paul Theroux. Joop las voor terwijl ik de paprikaatjes sneed voor de salade. Het waarom van het op reis gaan, houd me wel bezig. Eigenlijk wil ik nergens zo graag zijn als in Normandië. Jeroen stuurde vandaag foto's van de nieuwe vloer die erin ligt. Dank daarvoor! Erg leuk om te zien maar geeft ook heimwee. Ergens ben ik erg voor het principe van "stabilitas". Zijn waar je bent, de volheid en grootsheid van een klein stukje wereld. Toch getroost ik me grote moeite om ergens anders te zijn. Nou niet bepaald de makkelijkste manier om ergens anders te zijn..! Tegenstrijdig? Of misschien niet? Op de fiets neem je steeds je eigen wereld mee, schreef ik vorig jaar geloof ik al.
Ondertussen zit ik nog steeds in dit kleine hoekje. De werkelijkheid roept. Boodschappen op de fiets laden, de laatste mijlen naar het State Park. Tent opzetten, vuurtje maken, biertje drinken. Dat zijn zo de dagelijkse beslommeringen. Net als thuis. Stabilitas.

  • 07 Juli 2016 - 19:00

    Kees Onderwater:

    Mooie sfeer geven jullie van de tocht. Voer voor een mooi en realistisch reisverhaal als je je buiten de automobiel begeeft in een land wat helemaal op auto's is ingesteld. Het belangrijkste is dat jullie samen genieten. Ik wens jullie dat toe in de komende weken. Liefs en Xxx Kees

  • 07 Juli 2016 - 23:49

    Simon:

    Tjonge, jullie hebben je wel veel 'op de hals' gehaald.
    Ik kan me voorstellen hoe verschrikkelijk die vrachtwagens zijn met zo'n enorme drukgolf....
    Heel veel sterkte met het vervolg van jullie reis.
    Ook mentaal gezien.

    Proef ik een vleugje heimwee?
    Jouw Tao inspiratie doet me denken aan een uitspraak van kunstenaar Claudia Kölgen:
    - Waar ik ook zal zijn, zal niet zijn waar ik ben. -

    Genieten inderdaad - of niet - lijkt mij het enige wat je kan doen.

    Ga zo door!
    Lieve groet, Simon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cannon Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2016

checklist/paklijst voor volgende fietsreizen

27 Juli 2016

Overstekende hertjes oftewel kwetsbaarheid Epiloog

26 Juli 2016

Klaar

25 Juli 2016

Vrouw en fiets

24 Juli 2016

Hout

Actief sinds 11 Juni 2016
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 7541

Voorgaande reizen:

11 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: