Warm en droog in pacific city - Reisverslag uit Pacific City, Verenigde Staten van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu Warm en droog in pacific city - Reisverslag uit Pacific City, Verenigde Staten van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu

Warm en droog in pacific city

Door: Joop

08 Juli 2016 | Verenigde Staten, Pacific City

Na een warm bad zit ik in ons bed...., twee zaken die na een dikke week natuurkamperen, als superluxe voelen, aan de iPad. We zitten in een motel, in een houten huisje op een soort binnenpleintje.. helemaal in de sfeer van onze dag, waar we alweer 80 km gefietst hebben, deze keer met veelal minder verkeer,langs prachtige rivierarmen, stukken oceaan en verstrekkende heuvels en velden aan de andere kant van de weg. Daar reden we ook langs groepjes huizen die allemaal uit de Amerikaanse roadmovie lijken te komen. Houten huizen, veel Western sfeer. Veel opnieuw industriële archeologie weer, mijn favoriete gebouwsoort, oude molens, werven, liefst uitgevoerd in golfplaat, ...ook kwamen we langs een oud popperig badplaatsje, natuurlijk rockaway geheten, waar een heuse stoomtrein reed. Deze spoorbaan liep ook een heel stuk langs onze weg en inderdaad troffen we regelmatig een "trapper" op de spoorbaan, op the road , oudere mannen,lang grijs haar en baard, maar ook soms een vrouw, levensbestemming ? ...Vandaag dus in ons Amerikaanse element, alleen het weer zat tegen, vanmorgen de tent ingepakt in een driezelregentje,dat in de morgen doordriezelde en in de loop van middag serieus regen werd.. Heuvel op en af, uiteindelijk zijknat in ons hotelletje aangemeerd. Overigens is het kamperen in die wildparken ,inclusief boomkatedrale plafonds , in groene bemoste plekken, ook prima,. Daar treffen we op de hiker biker stukken ook collegafietsers waarmee we onze avonturen uitwisselen. En gisteren aten we weer oesters voor de tent met gegrilde asperges met tonijn....maar zo'n bed en bad , biertje van het shellstation naast de deur..., heerlijk...

• 09 Juli 2016 - 14:26

Leuk reisverslag. In zekere zin herkenbaar. Wens jullie nog veel fijne en veilige kilometers. En veel inspirerende ontmoetingen. Liefs, Dick