Canadezen en andere avonturen - Reisverslag uit San Juan Islands, Verenigde Staten van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu Canadezen en andere avonturen - Reisverslag uit San Juan Islands, Verenigde Staten van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu

Canadezen en andere avonturen

Door: Joop

29 Juni 2016 | Verenigde Staten, San Juan Islands

We zijn inmiddels in de VS ,Washington state. Met enige weemoed laten we Canada achter ons, en dan vooral de Canadezen. Wat een leuk volk, voorkomend, hartelijk en aardig. We zijn in vele ontmoetingen en gesprekken beland, vaak verwijzend naar Hollandse roots, zoals gisteren bij mijn zoektocht naar bandenplakspul,een dorp een paar km verderop,een man die uitpakt over zijn vrouw uit Dokkum, en de bizarre ontmoeting met de eigenaar van een obscure pub, enige open tent op maandag,waar Angeline gisteren over vertelde. Een ex top hockey speler, daarna coach in de wereld geweest, een paar jaar het hockey team in Nijmegen gecoacht tot zelfs kampioen van Nederland, en wij samen over de Waal, berg en dal etc.. Na onze bandenplak avontuur wilden we niet veel verder en werden we naar een B&b verwezen. Daar aangekomen was het vol, konden vervolgens in de tuin kamperen,maar werden tenslotte ondergebracht in een logeerkamer die eigenlijk voor familie was. Meneer van in de 70 en zijn vrouw benoemden ons na gesprekken over leven, pensioen, fietsen..als family... Elke dag zijn er weer van die ontmoetingen.. Vandaag veel gevaren, in drie ferries en heftig heuvels beklommen. Prachtig eilandengebied. We kwamen hier laat aan en de campsites nog wel 10 mijl verderop. Via een fietsvriendin, meisje van 27, die we steeds tegenkwamen en die in haar eentje naar Mexico doorfietst,op het spoor gekomen van hot showers, een site waar fietsvrienden slaapgelegenheid aanbieden voor fietsreizigers...na sms'jes bleken we te kunnen kamperen op haar farm. Ze kwam ons wel oppikken met haar truck als we eerst wilden eten. Om half tien stond een struise blondine in blauwe jurk en laarzen aan voor ons in het restaurant. Instappen, fietsen achterin, Angeline en ik ook, de honden en onze fietsvriendin in de cabine. Vervolgens 14 km over bochtige weggetjes , al mijn rollercoasterallergie geaktiveerd..staan we inmiddels met ons tentje op een paarden, annex wietfarm. Dat mag dus hier...ook te koop in de winkel....tot zover maar weer ,slapen en morgen dit eiland verkennen.