A sunday ride - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu A sunday ride - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu

A sunday ride

Door: Joop

27 Juni 2016 | Canada, Nanaimo

Easy... Nou toch ook wel onze eerste negenter, langs de oceaan, relaxed fietsen langs kerken, farms en regelmatig in strandsferen en boulevards... Mooi land en veel gezelschap van toerende motoren, korte broek, h.a. T-shirt , luide rock... . Toch een dag van weggenoten, veel autogebeuren. Het laatste stuk ging onvermijdbaar voor 30 km over een heuse snelweg, vol met zondagsterugkeerders van een weekendje strand... Wel erg heftig, soms met een wel erg smalle shoulder . Ineens stonden ze stil en fietsten we langs de file... Lekker gevoel..., al snel troffen we de oorzaak..ongeluk, brandweer en ambulance...,er landde ook nog een heli op de weg., elk nadeel heeft zijn..., we hadden de snelweg de rest van onze laatste 10 km voor ons alleen. De dag eindigde sensationeel...na nog enige kilometers buitenwijk..kwamen we bij de steiger van ons bootje dat ons naar een eiland voor ons bivak ging voeren..., de kapitein bracht ons eerst naar een ander eiland omdat daar het enige restaurant was om ons later weer op te pikken om ons naar de campsite te brengen..., erg sympathiek. Na mosselen op een fantastische plek aan zee,uitzicht op de baai, naar de mooiste kampeerplek van mijnleven..., op een grassig weitje, uitzicht over de rotsen en de zee...en nu schrijf ik aan het ontbijt met pancakes in een restaurantje met special senior prijzen op maandag....

• 27 Juni 2016 - 20:00

Margret Grippeling:

dit klinkt naar meer :) heerlijk, zo heb je weer voldoende energie voor de volgende kilometers!