Into the wild - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu Into the wild - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Joopenangelinelangsdepacific - WaarBenJij.nu

Into the wild

Door: Angeline

Blijf op de hoogte en volg

26 Juni 2016 | Canada, Vancouver Island

Vanuit mijn schommelstoel kijk ik uit over de baai. Er worden hier oesters gevangen. Het is eb en de vissersbootjes liggen op t droge. De tent hangt aan de waslijn, net als mijn kussen en diverse andere kletsnatte items uit onze tassen.
De koning te rijk zijn we, met deze B & B! Twee lange intensieve dagen achter ons. Vanuit Vancouver voerde de tocht tot nu toe over drie noordelijke eilanden die onderling per ferrie verbonden zijn. In ons boek stond het al: er is daar niets, bijna niets buiten de "Staatsbosbeheer" campings waarover Joop t al had. Een plek voor je tent in t bos, een poepdoos en een kraan. That's all. Geen winkel, geen nederzetting, niets. Gelukkig hebben we onze vieze, buikpijn veroorzakende vriesgedroogde shit bij ons. En thee, koffie en een soort scheepsbeschuiten. En de regen zette door. Behoorlijk ook. Dus zetten we gisterenavond een kletsnat lapje op..en kropen maar vroeg in onze zompige slaapzakken, nadat we ons wat gewarmd hadden aan een vuurtje. Dat dan weer wel. Het laatste eiland bestaat uit 'rainforest': enorme dennen waarvan je de top amper ziet en monsterlijk grote varens. Verder alles bedekt met mos. Een wat spookachtige omgeving. De weg was gelukkig rustig. Af en toe een auto. Ik vroeg me wel af wat beren zoal overdag doen, nadat ik mijn klokkenhuis van een lekker appeltje vanaf de fiets in de bosjes gegooid had. Appels schijnen bijzonder aantrekkelijk te zijn voor beren. Toch maar even een evacuatieplan bedacht..!
Na nogal pittige heuvels beklommen te hebben in de stromende regen, vandaag, op tijd bij de ferrie naar Vancouver island aangekomen. Hier gaan we in zuidelijke richting. Uiteindelijk naar Victoria en dan naar de VS. Vancouver island is minder wild. Er is een stad, er zijn oesters en vergezichten. Je zou denken: genoeg om toeristische voorzieningen te treffen. Maar: nee. De eerst volgende camping is nog 40 km verder en B&b' zijn schaars. Maar, als een wondertje, kwam dit op ons pad. En zo kijken ee nu vanuit de schommelstoel, met een biertje en met WiFi naar de wildernis.. Ook wel fijn! En de regen is gestopt! Wat wil een mens meer?!

  • 26 Juni 2016 - 16:46

    Marein:

    In mijn Amerika- en Beren- ervaring houden beren ook van tandpasta. Dus ook die de boom in 's nachts.
    Na zo'n start met alles waar jullie toch een beetje tegenop zagen, kan 't alleen maar leuker worden lijkt me.
    Mooie tijden gewenst.
    Liefs, Marein

  • 26 Juni 2016 - 18:01

    Kees Onderwater:

    Mooi te lezen dat jullie nu echt goed op weg zijn. Regen had ik even niet in beeld maar het ligt op ongeveer de zelfde breedte graad als Nederland dus...... Met Joop z'n benen komt het wel in orde denk ik...die worden vanaf nu alleen maar steviger en gespierder!! Ik wens jullie een heel intens en mooi vervolg. Liefs Kees

  • 27 Juni 2016 - 19:58

    Margret Grippeling:

    de eerste hobbels zijn genomen, de moed er nog in :) een schommelstoel doet wonderen.
    hoop op beter weer voor jullie en misschien een lekker hapje in het vooruitzicht. schrale troost: hier heeft ook veel regen gevallen, veel oranje codes!
    have fun en veel liefs, Margret

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2016

checklist/paklijst voor volgende fietsreizen

27 Juli 2016

Overstekende hertjes oftewel kwetsbaarheid Epiloog

26 Juli 2016

Klaar

25 Juli 2016

Vrouw en fiets

24 Juli 2016

Hout

Actief sinds 11 Juni 2016
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 7500

Voorgaande reizen:

11 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

11 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: